V současné době nejvíce jako učitelka zeměpisu využívám interaktivní atlas od mapy.cz, který nabízí širokou škálu možností a zobrazení a umožní tak studentům, kteří nemají přístup k papírové variantě plnit úkoly. Velkou výhodu vidím i v aktuálnosti dat, která jsou přebírána z OSN a jsou aktuálnější než ta v papírovém atlase.
Nearpod je dalším nástrojem po kterém sahám velmi často (denně). Líbí se mi možnost práce každého studenta zvlášť, ale i dohromady na tzv. collaborate board (interaktivní tabule, kam žáci píší a navzájem své odpovědi vidí a mohou „srdíčkovat“, díky tomu byl mnou oblíbený Jamboard od Googlu přesunut do pozadí.
Díky široké škále činností, jsem Nearpod postupně zařadila na vrchol mnou používaných nástrojů a nahradil téměř všechny předešlé. Hojně využívám přiřazování, dokreslování či dopisování, kvízy a soutěže, které studenty velmi baví a já nemusím vytvářet kahoot, qiuzziz nebo quizlety zvlášť, ale mám vše v jednom nástroji.
V rámci Nearpodu mohu dávat odkaz na video a přidat k videu otázky, což nahradilo předchozí oblíbenou aplikaci Edpuzzle, kterou jsem využívala hlavně pro asynchronní hodiny.
V Nearpodu vidím práci každého studenta, díky tomu jsem vyřadila i aplikaci Classkick, kterou jsem využívala v minulosti.
Také mohu studentům představit novou látku ve formě slidů, tato forma je oproti google.slides velmi strohá a jednoduchá, ale účel splní.
Všechny zmiňované nástroje jsem využívala a postupně vyřadila a nahradila jednou jedinou…Nearpodem. Je možné, že narazím na omezené množství vytvořených témat, ale v současné době mám pro každou třídu 1 lekci v Nearpodu a informace postupně rozšiřuji. Studenti tak vidí vše v jednom dokumentu. Jediná aplikace, která zůstává nenahraditelná Nearpodem a občas po ní sáhnu je Flippity.
učitelka zeměpisu, GaSOŠ Rokycany
Mgr. Michal Pelc
metodik projektu
pelc@kcvjs.cz | +420 602 173 024
@michalpelc41
Ing. Jindřich Wolf
metodik projektu
wolf@kcvjs.cz | +420 731 410 138
Iveta Vejvodová
administrátor projektu
vejvodova@kcvjs.cz | +420 377 350 422
Podpora digitálních kompetencí pedagogických pracovníků | Projekt je financován Evropskou unií