Učitel pošle do streamu otázky pro danou třídu a promítá je na dataprojektor. Zároveň má spuštěnou aplikaci na mobilním zařízení (pro všechny aktuální platformy, dokonce ještě i pro mobilní zařízení s OS Windows Mobile). Po zobrazení otázky žáci zvednou svou kartičku s čárovým kódem a otočí ji podle toho, jak chtějí odpovědět (čtvercová kartička má strany označené malými písmeny A, B, C, D – tedy odpovídajícím možnostem v odpovědích). Učitel naskenuje mobilním zařízením zvednuté kartičky a odpovědi se rovnou přenáší do databáze v programu na PC. Na mobilním zařízení učitel zároveň vidí i jména odpovídajících a i to, zda žák odpověděl správně (jméno se zobrazí zeleně) nebo nesprávně (červeně).
Samozřejmě aplikace funguje i v anonymním režimu, bez ukazatele špatné a správné odpovědi, což by při poskytování okamžité zpětné vazby nedávalo smysl. Aplikace poskytuje poměrně komplexní reporty s možností exportu ve formátu csv (MS Excel). V placené verzi jsou i další možnosti navíc.
Nevýhodou je možnost pouze 4 odpovědí, a to pouze ve formátu jeden výběr ze 4 možností.
Aplikace je vhodná pro všechny typy škol, a tedy všechny učitele.
učitel biologie, GaSOŠ Rokycany
Mgr. Michal Pelc
metodik projektu
pelc@kcvjs.cz | +420 602 173 024
@michalpelc41
Ing. Jindřich Wolf
metodik projektu
wolf@kcvjs.cz | +420 731 410 138
Iveta Vejvodová
administrátor projektu
vejvodova@kcvjs.cz | +420 377 350 422
Podpora digitálních kompetencí pedagogických pracovníků | Projekt je financován Evropskou unií