[searchandfilter fields="search,kompetence,skoly" types=",checkbox,checkbox"]

Využívání 3D skeneru ve výuce

Využití 3D skeneru při výuce

Na naší škole učíme žáky strojařských oborů vytvářet přesné modely v počítači pomocí CAD programů, výtvory tiskneme na 3D tiskárnách. Pro rychlejší a přesnější vytvoření modelu zvláště složitých tvarů, pro tisk nebo jako vzor pro modelování v CAD programu využíváme 3D skener.

3D skener DAVID SLS-3 je rychlý a nabízí dostačující rozlišení. Velmi kvalitní 3D model tedy můžete mít za pouhých pár sekund. Skener je i nadále přenosný a může být jednoduše umístěn před objekt, který je potřeba naskenovat. Po předchozím nastavení a kalibraci skeneru naskenujeme potřebné plochy objektu a následně se vytvoří plně uzavřený 3D model. Modulární nastavení hardware umožní flexibilní přizpůsobení pro různé objekty – je možná jakákoliv velikost od mince až po pohovku.

Výsledný 3D model můžete vyexportovat do různých 3D formátů (OBJ, STL, PLY) a následně použít v dalších aplikacích, např. pro 3D tisk, prezentaci produktu, umělecká díla a podobně.

Nebojte se únikových her

Úniková hra v PowerPointu

Lektorka tohoto projektu dostala takový nápad, že když k nám nemohou žáci ze základních škol na Dny otevřených dveří, tak jim zprostředkujeme virtuální prohlídku naší školy a našich nabízených oborů. Všichni učitelé se zapojili do tvorby a natáčeli videa, fotili fotky a vyrobili únikovou hru, kterou jsme pak vložili na webové stránky školy, abychom žákům ze základních škol pomohli ve výběru vhodného oboru.

Prezentace je vytvořena v Google prezentaci a veškerá videa a fotky učitelé natáčeli na mobilní telefony. Úniková hra je tvořena přes obrazce, do kterých jsou vloženy hypertextové odkazy do Prezentace Google. Po vytvoření hry se prezentace publikuje na web a sdílí. Tím je možno si zahrát i únikové hry, které nasdíleli ostatní kolegové. Únikové hry lze tvořit i v jiných nástrojích (PowerPoint, Canva, Genial.ly).  Do únikových her lze přidat úkoly pro žáky. Šablony na úkoly jsou k dispozici na webu (LearningApps, Flippity, Wordwall).

Ukázka zde: prezentace škola – Prezentace Google

Tým učitelů, ZŠ a OŠ Horšovský Týn

Inspirace jménem Pinterest

Inspirace jménem Pinterest

Učitelé odborných předmětů a odborného výcviku ve všech oborech naší školy využívají nabídky tohoto portálu jako zdroje informací pro přípravy v předmětech cukrářské, zahradnické, malířské práce, tesařské technologie, odborné kreslení atd. Využívají ho i v případech, když je potřeba žáky s lehkým mentálním postižením připravit na odborné soutěže. I sami žáci si vyhledávají informace za účelem plnění zadaných úkolů.

Například cukrářský obor se inspiruje dekoracemi na výzdobu dortů či jak správně uspořádat nádobí na stole k různým příležitostem. Zahradnický obor se inspiruje různými aranžemi k vánočním nebo velikonočním svátkům. Tesaři zde objevují tesařské vychytávky na stavby pergol, zvířecích budek, krmítek a nábytku. Malířům jsou k dispozici videa s technologickými postupy nátěrů různých povrchů. 

Přihlásit se do Pinterestu můžete pomocí Facebook nebo Google účtu, popř. pomocí vaší stávající emailové adresy. Po přihlášení do Pinterestu vám budou chodit upozornění na piny, o kterých chcete být informováni.

Tým učitelů, ZŠ a OŠ Horšovský Týn

 

Nearpod – interaktivní prezentace

Nearpod – interaktivní prezentace

V aplikaci Nearpod je možné tvořit interaktivní prezentace, které žáky zaujmou a vnesou do hodin „nový svěží vítr“. Každý slide je jiný, žáci si můžou zahrát pexeso, poslechnout audio i video, odpovídat na otázky i využít 3D mapy, případně se ocitnout před budovou, o které si povídáme.

Do aplikace Nearpod je možné přihlášení zdarma. Poté lze založit prezentaci pomocí výběru v levém menu "My leassons", "Create", "Lessons".

Prezentaci stačí pojmenovat a začít tvořit jednotlivé stránky (slidy) přes tlačítko +.
Lze vkládat textové slidy, videa, audio, pdf i 3D pohled, dále aktivity jako jsou například pexeso, otázky, kreslení či vložit krátký testík na paměť.  


Vzniklá prezentace jde sdílet s žáky, kteří si prezentaci mohou vypracovat samostatně či kolektivně ve třídě. Prezentace lze s úspěchem využít pro aktivizaci žáků na začátku hodiny i jako domácí přípravu či prezentaci během hodiny. 

Ukázka pexesa:



Více o Nearpodu

Kahoot- soutěžit žáky baví!

Kahoot- soutěžit žáky baví!

 Kahoot je aplikace (zdarma), kde je již vytvořeno množství kvízů na různé téma a svůj vlastní kvíz si může každý vytvořit či upravit kvíz stávající. Následně si tento kvíz může zahrát libovolné množství žáků a vzdělat se zábavnou formou. 

Existuje stránka, kde se učitel zaregistruje a vybírá či tvoří kvízy pro žáky na dané téma https://kahoot.com/schools-u/.
A pak také existuje st
ránka pro žáky – hráče kvízu 
https://kahoot.it/kde žáci zadají kód, který je nechá vstoupit do toho správného kvízu. Po přihlášení do „učitelského Kahootu“ na hlavní liště nahoře vyberete možnost Discover, a zadáte téma kvízu, které se Vám hodí do hodiny. 

Kvízy jsou seřazeny podle nejvíce „hraných“, jeden zkvízů si vyberete a zvolíte Edit a Duplicate – tím se vybraný kvíz zkopíruje do „Vaší knihovny kvízů“. Kvíz lze libovolně upravit. Po dokončení úprav či tvorbě kvízu dáte Play->Teach a zvolíte variantu, jestli budou žáci hrát na týmy nebo každý za sebe. PIN, který se vygeneruje , poskytnete žákům, kteří se přihlásí do hry pod „žákovským linkem“. Zábava může začít! Na konci hry jsou vyhlášeny stupně vítězů a zní famfáry… Žáky tato forma opakování velmi baví.  

Mentimeter, jako nástroj pro rychlé opakování

Mentimeter, jako nástroj pro rychlé opakování

V aplikaci Mentimeter lze s úspěchem tvořit prezentace, ale také ho využít na velmi efektní opakování.

Zdarma se přihlásíte do aplikace https://www.mentimeter.com/app, ve které si zvolíte novou prezentaci s jedním slidem, kde vyberete např. „slovní mrak“ nebo-li „word cloud“ a vymyslíte otázku. 

S úspěchem používám např. toto: Jmenuj autory, díla či zajímavosti, které tě v dnešní hodině zaujali. Žákům dávám možnost uvést 3 jednoslovné či dvouslovné výrazy a nasdílím link prezentace. Vpravo dole vidím, kolik žáků odpovědělo, avšak je to anonymní, takže nepoznáme adresně, který žák ještě neodpověděl. Čím více uvádí žáci shodné výrazy, tím je slovo větší.

Slovní mrak vypadá například takto:

My si o slovním mraku vždy ještě povídáme a vidíme, jaká informace zaujala žáky nejvíce a nejvíce si danou věc pamatují. Je to opakování a zároveň zpětná vazba pro učitele. Lze to s úspěchem použít před koncem hodiny na zopakování a dostanou se na řadu všichni, nebo pak lze slovní mrak využít jako úvod do další hodiny.

Jazyková aplikace – WocaBee

Jazyková aplikace - WocaBee

WocaBee je aplikace, která výrazně pomáhá studentům naučit se cizí slovíčka jakéhokoliv jazyka rychle, jednoduše a efektivně.

Učitel spravuje třídu: přidává balíčky slov např. jednou nebo dvakrát týdně. Studenti si slovíčka procvičí ve formě domácího úkolu. Učitel vidí, kdo dokončil domácí úkoly a která slova se žákovi těžce učí. Lze využít pro každý ročník, neboť je možné, aby učitel nastavoval úroveň i téma.

Tato aplikace sice není zdarma, ale je cenově dostupná.

Seznam podporovaných jazyků: Slovensky, Polsky, Francouzsky, Rusky, Anglicky, Chorvatsky, Maďarsky, Italsky, Německy, Latinsky, Esperanto, Španělsky, Česky

Učitelé jazyků, SŠ Oselce

Volně dostupné výukové zdroje na internetu

Volně dostupné výukové zdroje na internetu

I přes to, že škola má zakoupenou celou řadu výukových programů, čas od času sáhneme i k volně dostupným aplikacím, některé doporučujeme pro domácí přípravu, protože žáci s mentálním postižením potřebují stále udržovat motivaci a nutně potřebují názornost. 

ŠKOLÁKOV

Tento nástroj doporučujeme pro domácí procvičování učiva, hlavně českého jazyka. Výhodou je, že se cvičení automaticky opravují a prostředí je uživatelsky přívětivé. 

Oficiální stránky aplikace školákov

ALÍK – INTERNET PRO DĚTI

Další léty prověřený web s možností stáhnout si mobilní aplikaci Hravé učení za symbolickou cenu. V neplacené zóně žáky zajímá nejvíce záložka hry, soutěže a vtipy, pokud to téma hodiny umožňuje, procvičujeme  čtení textů. 

 Oficiální web Alík.cz

 

vedení školy, OŠ, ZŠ a MŠ Plzeň

Programy Didakta

Programy Didakta

Sada výukových programů opavské firmy Silcom je určena pro žáky základních škol, ale vzhledem k tomu, že naše obory středního vzdělání jsou určeny výhradně pro žáky s mentálním postižením, můžeme je kolegům ze speciálních škol doporučit. 

Nabídka pokrývá celou škálu předmětů, lze je nakupovat postupně nebo ve zvýhodněném balíčku. Po registraci školy lze jednoduše stáhnout celou sadu do počítačů ve třídách a následně se již otvírají z ikony na ploše a automaticky se aktualizují. Většina programů má část výukovou a část herní, která je žáky velmi oblíbená Výborně se s nimi pracuje na interaktivní tabuli, bez rozdílu značky. Podmínkou je pouze internetové připojení. Hodně využíváme programy Dopravní výchova, Český jazyk, Zlomky, Lidské tělo, Česká republika a její kraje a Evropská unie. Oceňujeme, že v době uzavření škol firma zpřístupnila programy všem žákům školy na domácích počítačích (obdrželi speciální heslo). 

vedení školy, OŠ, ZŠ a MŠ Plzeň

Jak využít fitness aplikace v tělesné výchově

Jak využít fitness aplikace v tělesné výchově

V tělesné výchově jsem s žáky využila toho, že každý žák má v mobilu nějakou aplikaci, kterou jsou schopni změřit vzdálenost a čas pohybové aktivity. Například Google Fit, Endomondo, Strava, Samsung Health a další. To znamená, že mohou ukládat a odesílat data (většinou print screen) ohledně času a počtu kilometrů, které zvládli za určitý čas (den, týden, měsíc). Toto používáme opakovaně již 4. týden a jsou vidět pokroky, což je pro žáky motivací a mohou mezi sebou soutěžit.“

Učitelka tělesné výchovy při distanční výuce (INFIS Plzeň)

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email